Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Prillan flyttar in!

Av Eva - 17 december 2009 20:17

Vi har blivit tillfälliga fodervärdar åt en liten Chihuahua. Det är en 10 månaders sötnos vars matte plågas av diverse gravidkrämpor. Nu ska hon få vara med oss och lära sig hur det är att vara familjehund.

  

Hon har redan varit och lämnat & hämtat på dagis idag. Det skötte hon superbra. Lite kallt tycker hon att det är, men jag hade med en liten kattsäng som hon fick ligga i medans jag sprang ut och in på dagis.

Prillan är verkligen superliten, vi har aldrig haft en så liten hund förut. Kattvan är hon, så det funkar jättebra med Poseidon och Triton. Triton tyckte att Prillans mat luktade gott och ville smaka. Prillan flyttade sig genast och bjöd. Men jag fick ta bort Triton så lilltjejen skulle få nån mat. Man kan ju förstå att hon inte törs ta för sig riktigt ännu här..

    

Hela första natten sov hon aldeles själv på nedervåningen i vår soffa. Jag blev riktigt förvånad. Trodde hon skulle gnälla och vara orolig, men när vi gick upp för att lägga oss så stannade hon kvar i soffan och när jag kom ner i morse låg hon på samma ställe.

  

Idag har vi även fått passa mammas lilla hund Klara för att Nero är sjuk och behövde komma till veterinär.

Först var Prillan lite ängslig över superglada vilda Klara. Men efter en promenad där Klara fick stränga order om att låta Prillan vara så fann dom varann.

Inne lekte dom sedan som tokar tills lilla Prillan blev helt slut och somnade som en stock.         

 
 
Ingen bild

zarita

17 december 2009 20:44

Hon e jätte söt! Visste inte att din mamma skaffat ny hund också. Hon verkar också söt. Blir kul att träffa er snart igen. Sköt om er! Massa kramizar

 
Ingen bild

Myra

18 december 2009 09:37

Åh, så underbart att se att husse och mattes älskade lilla snusbuss, Prillan har det bra. Jag är så oerhört tacksam för att ni ville ta hand om Prillis! *kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards