Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Nu börjar det brännas

Av Eva - 26 januari 2010 21:23

Snart är min föräldrarledighet slut. Den här tiden som jag har haft hemma med Liam har gått sååå fort! Jag tycker inte att jag har kunnat njuta likamycket av honom som jag kunde med Tove. Dagarna bara flyger iväg. Hämta/lämna på dagis. Med bara 18 timmar per vecka så blir det inga långa stunder man har på sig att hitta på något, särskillt inte med tanke på att det ska sovas middag och ätas lunch och mellis på den tiden med...

Liam har hela tiden fått dela min tid med storasyster Tove också. Så den enda tiden han har fått rå om mig bara för sig själv är just dessa 18 timmar i veckan...

Med Tove så passade jag på att åka bort, hälsa på vänner utan att ha någon tid att passa. Vi gjorde som vi ville bara i fick vara tillsammans, hon & jag. Den här gången har man ju haft en massa tider att passa och jag tror att det är det som gjort att det känns som tiden bara flugit iväg.

Fast samtidigt ser jag fram emot att gå tillbaka till jobbet. Det ska bli roligt att komma tillbaka till den vardagen igen. Dessutom gläds jag för Daniel som ska få vara pappaledig nu.


För ett tag sedan på en promenad passerade jag detta fina snöhjärta som någon gjort och ställt på en bänk.

Att se kärleken spira sådär på en bänk värmde lite i vinterkylan.


Mamma har ju skaffat sig lite nya hundar   . Den ena är en liten varghunds valp och den andra är en schäfertik. Sen har hon ju lilla Klara som hon är extra matte åt.

Bilden blev verkligen inte bra, men så här ser dom nya underverken ut! Båda två är supertrevliga och barnvänliga. Tove älskar att gå till sin mormor och träffa alla hundar. Så här såg det ut en gång när hon gav lite godis åt Prillan, Klara och grannhunden Brady i mormors kök.    

Kolla vad fint dom väntar på sin tur. Tove har lärt sig att det ska vara ordning & reda på hundarna.

Prillan gillar ju inte som jag nämt tidigare när det blir kallare än -10 grader ute. Så här fick jag bädda ner henne i ett par dagar förut när jag skulle ut och gå. Hon ville inte ta ett steg. Hon är så rolig våran lilla Prillis!  

 
 
Ingen bild

myra

27 januari 2010 09:19

Så fint de sitter ,vovvarna! Jättekul att se!
Lycka till på jobbet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards