Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

feberfri!

Av Eva - 12 januari 2010 14:03

Idag är första dagen på en vecka som Liam är feberfri. Skönt! Hoppas han får vara frisk nu.

Tove har sin första dag på dagis för året idag. Hon var glad i morse och uppskattar nog att få träffa alla kompisar igen. Hon kommer nog ivrigt berätta om allt som hänt när jag hämtar henne senare.


Daniel jobbar kväll och har fixat lite här hemma medans jag varit ut med mamma på en promenad med hundarna.

Det är lite lagom temperatur ute nu för Prillan och hon skuttar glatt runt i skogen och på fälten. Det är ganska roligt att se hur schäfern får ta i när hon pulsar genom snön medans lilla Prillis springer på skaren   .


Idag har jag en massa tråkgöra framför mig. Mitt skrivbord ser ut som ett bombnedslag och behöver rensas. Jag har anmält mig till en distanskurs och behöver kunna sitta där utan att trängas med saker som har helt andra platser i hemmet....

Sen har jag tyvärr dragit på mig en del ren tvätt som ligger hopvikt fint i högar, men som inte hittar in i skåpen, dax att ta sig i kragen med det.

Sen är det den hopplösa disken som aldrig tar slut, det kommer ju nytt hela tiden   .  Sen som grädde på moset så har ju även städningen blivit lite eftersatt när Liam varit sjuk. Jag saknar Sara!! Hoppas hon kommer hem snart så vi får lite avlastning på den fronten.


Nä, nu ska jag sluta gnälla utan göra nåt åt saken istället.

Hörs!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards