Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Eva - 1 oktober 2009 18:38

I morse var det seeegt! Liam vaknade före 7 och ville ha välling. Daniel gick upp och fixade det, men innan det var klart så lyckades Liam piggna till. Så efter vällingen fick jag lov att kasta ner lite roliga saker till honom i spjälsängen för att få blunda en liten stund till. Snäll som han är så blev det lite extra vila, men kvart över 7 hade han fått nog.

Jag gick upp med honom och fixade frukost. Daniel kunde komma nerhasandes till dukat bord Skrattande.


På förmiddagen hade vi en kille från Rapid här, så nu är vårat larm kopplat till dom, känns bra.


Vi ska fixa i ordning vårat vardagsrum nu, så Daniel har i dag åkt iväg och köpt gipsskivor. Dom behöver vi för att snygga till öppningen mellan kök och vardagsrum. Jag ska försöka hitta vilken tapet vi vill ha på ena väggen så att vi vet vilken färg vi ska ha på väggarna. Taket i vardagsrummet ska bytas också.

Väggarnas tapet har lite struktur, så hela rummet måste bredspacklas. Tur som är så ska vi få hjälp av en vän som är målare. Det kommer gå betydligt snabbare och bli bra mycket snyggare.


På eftermiddagen innan jag hämtade Tove var jag ute på en långpromenad med Cocos. En av Linus lärare ringde, så jag tappade bort tiden och insåg för sent att jag borde vänt för länge sedan. Jag var nere vid bruket och hade 6 minuter på mig innan Tove skulle hämtas....

Tur man har långa ben Flört, jag gick mitt allra snabbaste och kom fram 10 min för sent. Från bruket till dagis på en kvart med barnvagn och hund, ganska bra jobbat Tungan ute.


Ikväll har Tove lagat middag. Det blev hennes favorit, kyckling gryta med kokosmjölk, grönsaker och curry. Idag valde hon att använda röd curry, ofta blir det grön. Tove gjorde allt från grunden, skar kycklingen i bitar och fräste den, stekte på grönsakerna och hällde på kokosmjölk och curry. Det enda jag gjorde var att koka ris. Tove är jättestolt och ville genast ringa pappa för att berätta. Den rätten har hon lärt sig älska under alla middagar med vännen Zandra och hennes familj.


Efter maten kom glassbilen, vi kunde inte hålla oss utan har handlat lite mums FörvånadSkrattande.

Av Eva - 1 oktober 2009 00:13

Tove på promenad med Cocos. Hon går så fint och snällt i kopplet trots att det är en 4-åring som håller.

      

Cocos är väldigt barnkär och Liam är viktig. Hon finns alltid nära för att finnas till hands om han skulle vilja något.

  

Liam satt länge och pillade intresserat på Cocos ena tutte. Cocos är en god och tålmodig barnvakt som låter honom göra vad han vill.

   

Att man kan tycka att detta fejs är sött Skrattande    

 

  

Liams nanny



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards