Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Eva - 3 juli 2009 22:45

Jag och Liam tog bussen ner till Jakan. När vi kom in på BVC så visade det sig att dom stängt redan, men en snäll sköterska hjälpte mig ändå. Liam som nyss blivit 6 månader väger 8520g och är 70cm lång och har ett huvudomfång på 44cm. Vi kollade på hans kurva efteråt och han följer den fint.


Sen gick vi till biblioteket och lämnade in Toves filmer. När jag ändå var i centrum så passade jag på att kolla lite i affärer. Kunde inte låta bli att shoppa lite...

Vi tog sen en promenad förbi Daniel på jobbet och köpte en dricka. Den bara försvann ner för det var riktigt hett ute då.

Jag promenerade sedan hem därifrån med ett stopp på ICA. Där fick jag lov att sätta mig en stund med Liam och amma, han var jätte törstig.


När jag kommer hem så möter jag grannen Nina. Hon är jätteledsen för hennes ena katt har blivit akut sjuk. Från att vara pigg så har hon på några dagar blivit superdålig. Hon hade varit på djursjukhuset med henne och dom sa att det troligen inte skulle finnas nån hjälp för henne, men att dom ska försöka med an antibiotika kur.

Nu på kvällen gick Nina på bio, så jag har varit över ett par ggr och sett efter lilla kissen. Hon ser verkligen såååå sjuk ut. Hon ligger bara still på sin filt och orkar inte röra på sig alls. Jag har matat henne med vatten och ställt fram kattlådan så hon fick kissa. Hon spinner lite när man smeker henne, men mer är det inte. Hoppas hon kan få bli bättre med penicillin, men det ser verkligen illa ut...

Av Eva - 3 juli 2009 13:11

I morse laddade himlen ur ordentligt. Det riktigt öste ner regn en stund och oskan kom. Vi låg kvar i sängen och mös, jag tycker det är riktigt mysigt med oskväder.

Sen har det ganska snart klarnat upp och nu är det sol & varmt igen. Liam ligger och sover och Daniel har åkt till jobbet för att göra sista dagen innan semestern.


Har pratat med mamma och Tove & Alice har det jättebra tillsammans. Dom hade varit så i gasen att dom inte somnat förrän efter 12 på natten. Så när jag pratade med mamma vid halv 11 så satt Tove och åt frukost och Alice sov :-) Skönt med sommarlov!


Lillablå hade gråtit mest hela vägen i bilen igår och hade även lyckats springa bort en sväng på kvällen. Men mamma hade varit dit och ropat och då hade han kommit till henne. Sen satt hon med honom länge och klappade tills han var helt avslappnad och mös. Hon sa att det märktes på honom att han tyckte det var lite konstigt det här...

Vi får se hur det går...


När Liam vaknar så ska vi ta bussen och åka till Jakan. Tänkte ta och väga & mäta honom nu när han blivit 6 månader, sen behöver jag lämna tillbaka ett par filmer till biblioteket som Tove lånat.

Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards