Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Grodbakelser såklart. När pappa Daniel kom hem så fikade vi och hon fick öppna sina paket från oss. Hon hade dessutom fått paket från kompisen Zandra i brevlådan.  

Hon fick en Ariel av oss och en annan Barbie av Zandra. Lyckan var gjord!

På eftermiddagen hade vi barnkalas. Det var fullt ös kan jag tala om, svettigt värre för oss föräldrar. Men kul hade dom.

Jag försökte mig på att göra en Barbietårta. Den blev ju inte helt lyckad, det var svårare än jag trodde att kavla ut marsipan och sedan lägga den snyggt på tårtan. Alla fula veck försökte jag dölja med grädde, men jag misslyckades med spritsningen också...

Fast barnen tyckte den var fin och det är ju det viktigaste.         

På kvällen hade vi en del familjemedlemmar över på middag. Pappa, Mari-anne, Leif, Lena och mamma kom. Då bjöd vi på laxsoppa och ostmacka. Det var gott och trevligt.

På söndagen kom bror med familj för att fira lilla snuffas. Kusin Alice och Tove leker superbra med varandra, så även denna gång. Alice ville inte åka hem på kvällen. Jag måste försöka fixa till nån helg när hon kan komma hit och sova över.

Ovido - Quiz & Flashcards