Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Boxertik på besök

Av Eva - 21 september 2009 21:45

Jag har tillfälligt blivit med hund. En supersöt, energisk, gosig och vänlig liten boxertik vid namn Cocos. Jag och familjen förbarmar oss över henne av flera anledningar. Först för att familjen som har henne tycker att hon är lite jobbig, men sedan har mannen i huset hastigt blivit sjuk och i morse avled han. Så nu avlastar vi i ett par veckor. Hon kom till oss i går kväll tillsammans med Tove som varit hos mormor på landet över helgen.

Det är riktigt roligt att få umgås med en boxer igen. Tänker på min Minedi.

Cocos är jätteförtjust i barnen, Tove har en nyfiken vän med sig hela tiden som kollar vad hon ska göra. Liam får ofta pussar, för det mesta skrattar han, men ibland blir det lite mycket och då gnäller han.  


Coscos känns lite otränad, men hon är samarbetsvillig och gör allt för att vara till lags. Hon är väldigt lätthanterad faktiskt. Ska bli kul att se hur våran tid tillsammans ska bli.


Idag åkte vi buss tillsammans och jag tror det var första gången för henne. Men det gick kanonbra. Sen har vi varit ute på baksidan och tränat på vart tomtgränserna går. Sånt kan ta ett tag, men hon lyssnar fint när det inte finns någon yttre störning.

Vi har varit ute och cyklat också, bland bilar, övergånsställen, folk och hundar. Det var mycket för henne att ta in, men det gick bra.

 
 
Zarita

Zarita

22 september 2009 14:20

Vad kul med en liten cocos.. :-) Hon ser fin ut. Då kanske ni får ha kvar henne.. jag menar om nu ena ägaren tyvärr gick bort så kanske det finns chans för er att ta över henne.. :-)
Hoppas att allt är bra annas med hela familjen. Kram på ER!

http://www.jzl.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards