Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Hundjox

Av Eva - 30 september 2009 23:36

Det har kommit lite tråkiga inslag i hundparadiset...

Lilla Cocos har börjat löpa. Det är det tråkiga med tikar tycker jag. Sen är det ju typiskt att hon har den tiden just nu när vi har henne. Jag har tagit ett par av Toves trosor som hon får ha med en binda i så vi slipper få blod överallt.

Dessutom har jag upptäckt att hon har loppor Obestämd. Så idag har jag varit ner och handlat schampo med bekämpningsmedel och badat henne. Sen har jag tvättat alla filtar och täcken som hon ligger på och dammsugit noga. Det är ju skönt att dessa små vidriga skadedjur inte lever på människa, men det är äckligt ändå. I morgon ska Pysso få bada, för han har ju löpt stor risk för att ha blivit smittad Rynkar på näsan.


Annars så har Cocos verkligen klivit rakt in i hjärtat på mig. Hon är en jättefin hund. Passar utmärkt i vår familj på alla sätt. Vill egentligen inte lämna tillbaka henne Gråter, hon är min hund nu och jag tror hon tycker detsamma...men på fredag åker hon...


Jag har börjat i något som heter föräldrardialog. Vi är en grupp som ska träffas varannan vecka och prata om olika förbestämda ämnen som känns aktuella. Vi använder oss av en annorlunda samtalsform, den ger varje person i gruppen utrymme att prata där ingen avbryter eller ifrågasätter. Det ska bli intressant att se hur den här samtalsgruppen ska hjälpa mig att utvecklas som mor, fru, medmänniska...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards