Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Eva - 2 juni 2009 21:08

I dag regnar det. Det tycker min trädgård om :-) Men Tove sa att det var tråkigt väder ute när vi gick till dagis.


Ina har kommit hem från sina föräldrar nu så vi bestämde oss för att ses. Hon kom upp efter att ha lämnat Lova på dagis.

Jag och Daniel hade inte hunnit äta frukost ännu, så hon fick sitta och redogöra för sin resa medans vi åt.

Anledningen till att vi inte hunnit med frukosten var att när jag kom ner i morse var golvet framför kylen blöt. Det hade även runnit vatten under plastskyddet den står på.

Jag fick för mig att den var trasig och tömde hela kylen + frysen under. När Daniel kom ner så konstaterade han att det var en flaska vatten som inte hade korken påskruvad ordentligt som var orsaken.

Det var ju skönt det, vi slapp iaf åka och köpa en ny Kyl/frys.

Men det var ändå en massa jobb att göra. Vi fick lov att montera ner överskåpet för att kunna flytta på kylen och sedan dra bort plastskyddet och torka det torrt. Sen måste ju golvet under och själva skåpet torkas.

När det var klart tyckte vi att vi lika gärna kunde frosta av frysen och städa ur kylen när den ändå var tömd.

Ina tog med mig till KappAhl ovh deras halva reapriset rea medans Daniel tog hand om avfrostning mm.

Jag hittade två par byxor och en kjol till Tove för den ynka pengen 144 kr.


Sen åkte vi till viksjö. Jag hämtade ut P-pillren till Lillablå och sedan handlade vi lite på ICA.

När jag kom hem var det inte långt kvar tills det var dax att hämta Tove. Regnet öste ner när jag gick dit, så det blev inget lek i parken idag. Istället så hann Tove träffa Daniel en stund innan han åkte till jobbet, han började kl 4 idag.


Tove har under en tid nu visat en del humör. Hon säger emot ofta och tycker det mesta jag gör är fel. Dessutom gillar hon sällan nån mat jag gör. Håller på att fundera på hur jag ska vända trenden. Just nu tycker jag att vi bråkar alldeles för ofta. Tror att hon reagerar på att ha fått syskon på det här sättet.

Jag försöker ge henne så mycket egentid jag kan, men det är svårt. Ofta är jag ensam på kvällarna och Liam är ofta i famnen...

Pratade läge med Carina om problemen hemma och tror att jag kanske har en liten plan.... iaf när det gäller maten...

När det gäller våra konflikter så ska jag försöka att inte tappa humöret på henne utan istället förekomma henne innan vi får en konflikt.

Tove är en stark liten tjej och mycket envis. Jag är väldigt stolt över henne och tycker att det är rätt bra att hon har dom sidorna. Det är bara inte så lätt att vara mamma till en sån tjej. Känner igen en del av det i mig själv och tycker lite synd om min mamma....hon hade det inte lätt alla gånger. Fast för henne var det nog värst i tonåren.

Men ibland tycker jag Tove agerar som en 14 åring och inte som 4.

Jag vill att Tove ska fortsätta vara den starka envisa härliga tjej hela livet och det är mitt ansvar att hitta ett sätt att uppfostra henne på som inte trycker bort det. Men det måste ju gå, eller hur?

Ovido - Quiz & Flashcards