Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Eva - 24 juni 2009 21:39

Japp, vi åkte iväg och handlade ljusmassa och glashållare till ljusen som fröknarna ska få av Tove i morgon.

Vi var även förbi en del andra affärer där Daniel hade ärenden. Det tog hela förmiddagen. När vi kom hem hann vi bara slänga i oss lunch, för sen var det dax för Daniel att börja jobba och jag behövde hämta Tove.


Tove hade haft det roligt på Akallagård. Hon hade hälsat på grisar sa hon och så hade hon badat.

Vi gick en liten stund till parken med Nathalies mamma och syskon, sen gick vi hem för att förbereda ljustillverkningen.

Vi tog lite sand från sandlådan och sköljde ur ordentligt så att den skulle bli ren, sen hade vi koraller kvar från en resa som skulle få bli dekoration.

Sanden ville aldrig torka, vi hade ändå brett ut den på en plåt och ställt den i solen. Till slut tröttnade Tove och gick till Linnea för att leka.

Jag tröttnade också till slut och kom på snilleblixten att sätta in plåten i ugnen :-) Vipps! Torrt!


När Tove kom hem från Linnea så körde vi igång. Dom blev rätt fina.

Tove klagade massor på att hon inte kunde svälja sitt saliv för att det gjorde så ont. Så jag kände på hennes hals och hon är supersvullen på vänster sida, stackarn. Hon är pigg i övrigt, men halsen blev riktigt besvärlig under kvällen. Vi får se hur hon mår i morgon.

Jag hade Bafusin och Strepsils hemma som jag ringde till sjukvårds upplysningen om. Dom hänvisade mig vidare till Apotekets rådgivning och medans jag satt i den telefonkön så somnade Tove i sängen.

Jag fick iaf veta att jag kan ge strepsils, men inte bafusin. Hon fick en alvedon sugtablett innan hon lade sig, så förhoppningsvis så känns det bättre med den.

Av Eva - 24 juni 2009 10:12

Nu är det snart sommarlov för Tove. Idag är hon på utflykt med dagis till Akallagård. Sen är det bara i morgon kvar, sen är det ledigt i 7 veckor!

Daniel ska jobba en vecka till, sen är även han ledig. Daniel, Tove och Lena håller på att planera en resa till Idre. Tove har länge velat vandra med sin pappa i fjällen, och nu ser det ut att bli av. Daniel håller på och ringer och kollar boendealternativ. Jag tror dom kommer vandra upp på Städjan och Nipfjället.

Jag och Liam kommer nog åka till landet när dom är borta.


Nu ska jag, Daniel och Liam åka iväg och handla lite prylar till sommarpresenterna som vi ska ge till dagisfröknarna i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards