Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Eva - 13 juni 2009 22:55

Idag döptes lilla Enya. Hon var så söt och duktig under hela tiden i kyrkan.

Tove ville först inte åka med till dopet, för hon hade så brottom med att få komma iväg till farmor. Vi var in på ICA hon & jag, för Tove hade bestämt att hon skulle mysa med farmor ikväll och då skulle hon bjuda på chips och poppcorn, så det handlade vi :-)

Efter ICA var det dax att gå till kyrkan. Då hade Tove inget emot att vara med längre, så det var ju skönt.

Efter kyrkan var vi bjudna hem till Johny & Rosa på lunch och dopfika. Det bjöds på goda pastasallader och pajer, till kaffet var det tårtor och choklad.

Direkt efter paketöppningen var vi tvugna att gå, Daniel skulle till jobbet och jag behövde hem för att packa inför Toves övernattning.

Tove var själv med och bestämde vilka kläder som skulle med, sen fick hunden Bamse och hennes snuttekuddar också trängas i väskan.

Jag packade skötväskan också, för Liam och jag skulle ju på Carinas fest sen. Jag hann även slänga ihop en kladdkaka som jag ska bjuda på i morgon.

Sen var det dax att gå till bussen. Egentligen är det inte så långt att gå till farmor, med det regnade, så vi valde att ta bussen.

På bussen träffade jag en av mammorna från öppna förskolan i jakan. Vi har inte setts på ett tag eftersom jag börjat träna på dom dagarna istället.

Hon gillar också att pyssla och vi har haft en ordnad pysseldag tidigare på hennes jobb och nu pratade vi om att det skulle vara kul om vi kunde dra ihop nåt igen när semestern är slut... hej å hå vilken lång mening det blev!!


Farmor Lena stod och väntade vid busshållplatsen när vi kom fram. Jag följde med till dörren , pussade & kramade hejdå, sen gick jag och Liam.

Jag tänkte att jag skulle ta en genväg till Carina genom villaområdet. Jag är ju uppväxt i viksjö, och det kan väl inte vara så svårt. Men vilse kom jag...

Jag hade väl gått ganska rätt, men lite för långt. Jag kände det på mig och när jag frågade en farbror vid en bil så fick jag veta att jag gått för långt. Jag kände verkligen inte igen mig! Men när jag gick tillbaka och följde farbrorns beskrivning så kom jag rätt på Carinas hus. Det var rätt trist att virra runt i regnet så där, dessutom undrade dom andra gästerna var jag var, och Carina ringde och frågade vart jag höll hus. Just då kunde jag ju inte svara på det, tills jag helt plötsligt såg huset :-)


Carinas fest var trevlig den med, god mat som det alltid är hos henne och trevliga människor. Liam var trött och ledsen över att alla pratade så högt ett tag, men efter att få vara med Carina en stund och lite mys i vagnen så blev han på bättre humör igen.

Daniel kom och hämtade oss efter jobbet. Nu har Liam nyss somnat och jag & Daniel ska killa lite på TV innan vi kryper till sängs.

Bilden är på Enyas dopkort.

Ovido - Quiz & Flashcards