Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Eva - 27 juni 2009 11:26

Tove och Liam har fått öroninflammation. Var till doktorn igår efter en natt med svår halsvär för Tove. Hon vaknade kl 3 på natten och grät och bad om att få gå till doktorn.

Han kollade på både Tove och Liam och det visade sig att det inte var halsen utan öronen på båda två. På Tove hade öroninflammationen gått neråt, därav att hon hade ont i halsen. Hon är rejält svullen på halsmandlarna.

Nu har båda barnen fått antibiotika att äta 3 ggr om dagen i 6 dgr.


Tove hade i går kväll 39,2 i feber. Hon hade blivit lovad att få åka med kusin Alice till mormor på landet igår. men eftersom det här hände så blev det inställt för hennes del. Hon blev jättebesviken. Men nu så har mormor lovat att om hon mår bra så kan hon komma upp på torsdag, då hinner hon vara flera dagar med henne och Alice. På torsdag så är hon också klar med sin penicillin kur, så hon borde må bra.


Daniel har köpt en ny pool till Tove. Den kan om man vill spruta vatten i fram på valnosen. Tove har lekt en hel del i den sen i torsdags när han kom hem med den. Liam har fått plaska lite han med :-)

Av Eva - 27 juni 2009 11:10

Det är ju så mycket snack om kosten nuförtiden, och det är väl bra att vi blir lite mer metvetna om vad vi stoppar i oss.

Jag håller just nu på att läsa på om hur jag ska göra för att undvika onödiga tillsatser i maten, äta nyttigt och kanske förhoppningsvis få bort några gravidkilon. Det är inte alltid helt lätt att få bort bilringarna och samtidigt vara nyttig, dvs inte äta light och konstgjorda tillsatser. Jag vill att vi alla i familjen ska kunna äta samma mat och tillsammans få ett sunt sätt att äta på tillsammans. Vi är nämligen sockerberoende allihop i olika grad. Jag kan få riktiga abstinensanfall, Daniel dricker mycket Coca Cola och Tove skulle helst äta kakor istället för mat (självklart får hon inte det).


Men för att vi ska hitta en väg tillsammans som gör att vi alla mår bättre, men att inte Daniel och barnen ska behöva "banta" så kommer det innebära att jag får dra ner på pasta, bröd och potatis, vilket inte dom behöver göra.  Vi får se hur jag finner balansen.

I morse blev det iaf en ny typ av frukost. En Smothie, salladsrullar med smör, skinka och ost och en stor latte.

Jag får ge er löpande info på hur det går för mig, det här är ett helt nytt sätt att tänka som jag inte är van vid....

Ovido - Quiz & Flashcards