Alla inlägg under juni 2009

Av Eva - 1 juni 2009 22:30

Kl 10 hade vi tid på bvc för Liams 5 månaders sprutor. Han blev så ledsen lilla gubben. När Tove var liten så fick hon bara en spruta per gång, men nu är det två, en i varje ben. Stackars liten, han bara grät och grät. Som tur är så är det ett halvår nu tills nästa gång.


Sen åkte vi till skopunkten för att leta sommarskor till Tove, men det fanns inget att ha där. Då svängde vi förbi McD och köpte kycklingbitar till lunch åt Tove, sen ner till Friskis. Både Tove och Liam följde med mig dit. Daniel åkte hem för att ta det lite lungt tills det var dax för honom att springa till jobbet.

Tove valde film och satt framför den och åt sin lunch. Jag körde mitt pass, sen följde Tove med och duschade. Hon tycker det är mysigt att duscha där, dessutom gillar hon att basta. Jag följde inte med henne in i bastun, tyckte det räckte med värme för min del idag.

Liam var hungrig och trött när vi kom ut därifrån. Jag fick sätta mig och amma honom, sen ett blöjbyte och så gick vi till centrum.

Jag lämnade tillbaka en tröja som jag köpt och så hittade vi ett par skor till Tove. Var in på apoteket och handlade solskydd till barn, sen var Liam hungrig igen.

Tove har sin dansskola på måndagar och när klockan blev halv 4 tyckte jag inte det var någon ide att åka hem imellan, dansen börjar ju kl 5.

Så vi gick till biblioteket. Där lade Tove lite pussel, läste en bok och lekte med lite leksaker. Vi lånade en CD bok om hästen Sigge innan vi gick.

Då var hon hungrig, så vi slank in på Hemköp och handlade grillade kycklingklubbor. Det smaskade hon på medans vi gick till dansskolan. Det var avslutning idag, så nu blir det inte mer dans förrän till hösten.


När vi klev av bussen hemma så mötte vi Toves nya vänner systrarna Linnea och Ella. Dom bestämde genast att dom skulle leka, så Tove följde med dom och deras pappa hem direkt, så Liam och jag fick gå hem själva. Tur att vi hade ätit lite kycklingmiddag innan.

Tove kom hem till halv 8. Så efter lite mer mat i magen så hoppade hon till kojs och lyssnade på boken om Sigge tills hon somnade.

En fin och trevlig dag har vi haft tillsammans.

God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards