Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Eva - 30 mars 2009 19:20

Tove, jag och Liam mötte Ina och Felix på bussen mot Jakobsberg. Idag var det dax för öppna förskolan.

Det var ganska många mammor där idag. Vi sjöng för dom små och fikade & pratade. Efteråt var vi några mammor som slog följe till centrum. Tove och jag köpte lunch på "Träffen" grillen. Vi satt ute på en parkbänk i solen och åt. Sen blev det promenad mot Viksjö, Tove gick hela vägen!! Vid ICA skildes vi åt från Ina och Felix. Tove lekte en stund i lekparken utanför kyrkan, då kom mamma förbi med hundarna. Hon var på väg hem till oss, så vi slog följe. Hon hade hittat tussilago som jag fick. Jag brukar alltid få det av mamma på min födelsedag, men i år kom dom inte förrän nu.

När vi kom hem var Tove konstigt nog inte trött, utan tog fram cykeln och cyklade runt kvarteret.

På kvällen när Daniel kommit hem gick vi hem till mamma.Tove som FORTFARANDE inte var trött i benen cyklade dit och hem! Mamma hade potatis och lök till oss som vi skulle hämta. Väl där så blev vi bjudna på middag och fika. Mamma slog följe med oss när vi gick hem. Helt otroligt vilken ork Tove har haft. Först promenad hela vägen från öppnaförskolan i Jakobsberg ända hem, sen cykla först ute på gatan, sedan fram och tillbaka till mamma. Duktig tjej!

Ps. Nu funkar våran telefon igen. En sladd hade åkt ur i telestationen tydligen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards