Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Fia på besök

Av Eva - 26 mars 2009 21:12

Morgonen började med att jag fick besök av min arbetskamrat Fia och hennes dotter Amanda. Vi hann bara äta frukost, sen kl 9 var dom här.

Tove hade en senare dag på dagis idag för att det är gymnastik mellan 14-15, Linus lämnade henne kl 10. Så hon var till sin stora glädje hemma när Fia kom. Det är alltid kul att få besök tycker Tove, dessutom är hon ju väldigt stolt över sin lillebror och vill gärna vara med när han ska visas upp.


Fia hade med sig fina kläder till Liam och en söt påskblomma till mig.

Vi fikade och småpratade medans lilla Amanda lekte, jättetrevligt att träffa Fia igen, för det var längesedan vi sågs nu.

Kl 11 åkte dom igen och jag lade Liam för att sova och började fixa lite lunch till mig och Linus.

Ina ringer och har varit ute på byn med sina barn, hon tar vägen förbi här. Efter lunchen går vi ut och letar lite marerial till våra kransar. Vi plockar lite mossa, vide mm sedan åker Ina och barnen hem igen.


Daniel jobbade dag igen, så han är hemma när jag kommer in. Han går och hämtar Tove på skolan där gympan håller till. Tove har pratat i flera dagar om att hon velat bli hämtad av pappa, men eftersom hon slutar redan kl 2 så har han inte kunnat det. Därför blir hon ju jätteglad idag när det är han som kommer.


Tove går ut på baksidan när hon kommit hem och vattnar blommorna med våran stora vattenkanna. Daniel brygger lite kaffe och vi sitter ner och myser en stund medans hon pysslar med det och Liam sover i vagnen ute.


Ja, så jag har haft ännu en bra dag.

 
 
Carina

Carina

27 mars 2009 11:11

Hmm de där kransarna blir man ju nyfiken på
hoppas du lägger upp en bild....

http://blingsblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards