Alla inlägg den 9 april 2009

Av Eva - 9 april 2009 17:32

Jag har mött en hemsk "medmänniska" idag. Jag skulle handla lite inför resan till mamma på landet över påsk. Jag tog med mig Liam in i affären. Han var trött och inte på humör, men med mycket att göra och kort om tid så hade jag inget annat val än att handla trots hans protester. Jag tog en kundvagn med barnstol i. Där fick han sitta. Ni som känner Liam vet att han är väldigt lättstörd och behöver lugn och ro när han ska sova och är dessutom väldigt lättväkt när han somnat. Han kräver till och med tystnad när han äter...

Ja, ni förstår väl vad han INTE gillade att vara i affären när han var trött. Så jag gick runt och plockade det jag skulle ha med en gråtandes baby i vagnen. Skyndade mig på och tröstade honom så gott jag kunde. Då kommer det en tjej förbi. Hon glor argt på mig och säger - Men herregud! Ta upp stackarn! Jag förklarar lite häpet att det inte hjälper (var inte beredd på den kommentaren).

-Stackars barn! säger hon då och går.

???? tänker jag....det är väl synd om oss båda??? Hon har ingen aning om hur han funkar, och handla var jag ju tvungen att göra. Jag tyckte faktiskt också synd om honom, men det är inte alltid lätt att vara mamma med alla måsten.

Jag tyckte att hon kanske kunde ha varit lite förstående istället, kvinna mot kvinna. Jaja, lite nedslagen av dessa ord stressade jag vidare för att bli klar så fort som möjligt så lillplutten skulle få sova.

Då möter jag henne igen. Hon ser hur jag klappar och pratar med mitt barn, antagligen ser hon svettdropparna rinna nerför pannan och den sammanbitna minen på mig, eller så är det det hon inte gör. För hon slår till igen, tyckte tydligen inte att jag fått nog utan häver ur sig -STACKARS BARN! och knycker med huvudet och går förbi.

Tänk om man bara fick spöa folk litegrann.....


Eftermiddagen bestod av packning av allt som ska med till landet, sedan klädde Tove sig till Påskkärrnig. Jag fick äran att gå runt med henne i närområdet. Hon hade tur med sig och samlade ihop riktigt mycket godis.

 Så nu behöver inte hon nåt mer kan jag säga. Hon fick dessutom ett påskägg på posten från Zandra igår, så nu klarar hon sig säkert till i morgon iaf :)

Tack söta rara Zandra (Zarita) för det roliga överaskningen, Tove blev jätteglad!

Ovido - Quiz & Flashcards