Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Öppnaförskolan

Av Eva - 20 april 2009 21:45

Måndag och dax för öppnaförskolan. Klockan ringde 07.30 Alla sov som stockar, så jag smög själv upp och tog en dusch. Gick sen ner och åt frukost, alla sover fortfarande. Till slut var jag tvungen att ta upp Liam, kl var 08.55 och bussen skulle gå 09.25, så det var dax att byta, klä och ge honom mat. Vi hann alldeles lagom bli klara för att hinna till bussen. Daniel och Tove sov fortfarande när vi gick.

Närjag står vid busshållplatsen ringer Ina och talar om att det är knökfullt på bussen, så vi beslutar oss för att promenera till jakan istället.

Det blev en uppfriskande och skön promenad.

På öppnaförskolan blev de det vanliga, sångstund, fika och småprat. Efteråt gick Ina, jag och en mamma till ner till centrum. Jag handlade lite på HM bla.

För att komma hem promenerade vi som vi brukar. Daniel hade migrän när jag kom hem och låg i sängen en bra stund innan han kände sig bättre.

Liam sov i vagnen och Tove var ut och cyklade.

Måndag innebär också dansskola. Daniel åkte dit med Tove och jag gick runt med Liam i veddesta centrum under tiden. Handlade på Willys, ÖB och Klädjätten.

Middag blev sallad för mig och pizza för Daniel & Tove. Ina & Joakim med barn kom över på en kaffe på kvällen.

Bilden är på Felix och Liam när vi fikar på öppnaförskolan.

 
 
Sofia

Sofia

21 april 2009 20:19

Vad trevligt det låter. Nästa gång du handlar på Willys (dagtid) får du komma och leta upp mig. Oftast är jag vid kassorna/godiset.

http://www.sofiafj.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards