Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Fredagen i Härnösand

Av Eva - 27 april 2009 17:34

Vi tog det ganska lugnt på morgonen. Satt med en STOR god frukost och njöt. Sen bar det av till museet på orten. Det fanns ganska mycket spännande för tjejerna att titta på och göra. Roligast var nog ljudlabyrinten och lekrummet. I lekrummet hade dom Playstation singstar. Jag och Zarita tävlade med en låt av ABBA. Jag vann, märkligt nog, för inte var det nån skönsång inte :)

Tove och jag handlade en varsin souvenir i butiken innan vi gick.


Till lunch blev det en korv på toget hos en mycket pratglad korvgubbe. Fick veta att han var is-skulptör och varit uppe vid ishotellet i flera år och jobbat.

Vi avslutade lunchen med ett besök på ett supermysigt cafe som hade massor av smask att erbjuda. Jag åt blåbärspaj och Tove tog en choklad boll på anabola. Portionerna var gigantiska!

Zaritas kusin kom dit och fikade med oss, sen tog vi en promenad på stan där jag fick se dom bästa butikerna enligt Z med kusin.

Vi följde sedan med Zaritas kusin hem, hon har en dotter som Zandra och Tove lekte med ute i solen. Liam och Hugo fick ligga och mysa på altanen medans vi mammor satt och pratade, jätte trevligt!


Daniel ringde och tyckte det var såååå tråkigt att behöva tillbringa helgen hemma själv. Han ville ju också träffa vännerna. Så spontan som han är så bestämde han sig för att åka upp efter jobbet! Han sluta 22, så det blev en sen resa för honom. Han kom väl fram vid halv tre på morgonen. En rolig överaskning för oss :)

 
 
Zarita

Zarita

28 april 2009 08:49

vad söta dom är ihop.. korven och sparrisen!! :-)

http://jzl.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards