Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Eva - 1 maj 2009 22:11

Vid lunch idag kom Tove & Liams farfar. Han ska umgås med oss i helgen. Det blev ju riktigt kanonväder idag, så lunch åt vi på altanen.

Sen sov Liam middag i vagnen, då passade jag på att rensa maskrosor i gräsmattan. Det är tredje året jag gör det nu och det börjar kännas lite tröstlöst :( Men jag ska inte ge upp, nån gång ska jag väl få bort dom!


Grannarna var också ute och fixade i sina trädgårdar. Tove hjälpte Nina sätta upp en kompost och rensa ogräs. Vi planerade även en gemensam häck och flytt av den gemensamma sandlådan.

Grannen ytterligare längre bort bjöd på kaffe & kardemummaskorpor på vår gräsmatta.

Det blev en riktigt trevlig eftermiddag i solen.


När Daniel kom hem från jobbet åkte vi till ett par kompisar som fått bebis. Där blev det mer fika och gos med bebis.

När man satt med den lilla så såg man verkligen vad stor Liam blivit, som faktiskt fyller 4 månader idag! Han fick smaka på lite glass dagen till ära :) Fy på sig föräldrarna, så får man inte göra ;)


Kvällen har vi tillbringat framför TV:n och Humorgalan för all världens barn.

Av Eva - 1 maj 2009 19:23

Idag vaknade Liam kl 05.45 Han var jättepigg och glad. Slängde en tanke på Zarita, som har tidiga barn varje morgon.

Jag gjorde mig en god kopp te som jag satt och smuttade på medans Liam satt i babysittern och lekte med en leksak. Han har just börjat lära sig att ta saker man håller fram.

07.20 somnade han igen och jag gick & la mig igen. När jag sedan gick upp hade Daniel redan åkt till jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards