Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Eva - 5 maj 2009 22:18

Kvälls jobb för Daniel idag. Så vi hade ända till kl 4 tillsammans idag. Morgonen började med gemensam frukost, sen bar det av med Tove till dagis.

Jag tog mig iväg till syskongruppen trots allt. Liam sov hela natten och verkade riktigt bra idag. Lite snorig, men ingen hosta eller nåt snörvlande inatt.

Träffen var trevlig och en av mammorna bjöd in för fortsatta träffar hemma hos henne. Kan bli kul att se om man utvecklar några nya kontakter.

Daniel var en sväng till Jula och köpte en bygglampa att lysa upp grunden med. Sen åkte vi till Intersport. Där provade jag ut ett par löparskor på deras löpband. Så nu är det bara att sätta igång att träna :)


Hem, åt lunch, sen iväg till tandläkaren. Daniel var hemma med Liam och hämtade Tove.

Jag lagade ett hål. Fick en sån kraftig bedövning så jag inte hade nån känsel i halva ansiktet!!

Jag och Daniel hann ta en kaffe innan det var dax för honom att åka till jobbet.

Jag och Tove lagade middag, sen kom Mari-Anne hit för att passa Tove. Jag skulle till dagis för att träffa Toves ansvarsfröken på ett utvecklings samtal. Liam fick följa med.

Samtalet var bra och det var inga konstigheter med Tove. Hon är duktig och frammåt. Gott ordförråd och bra motorik :) Hon älskar att prata, berättar saker mest hela tiden sa fröken. Vissa sagor kan hon utantill, som hon berättar för dom andra barnen. Hon leker med många olika barn och är inte låst vid nån och tycker om och är omtyckt av alla.

Till hösten blir hon den äldsta på sin avdelning, men så är hon ju född i början på året, så det är väl inte så konstigt. Samma sak kommer det ju att bli med Liam sen...


Tove och Mari-anne hade det bra tillsammans. Dom satt och lekte med dockskåpet när jag och Liam kom hem. Mari-anne gick ganska snart för att åka till en väninna som fyllde år.

Jag tog barnen till badrummet för tandborstning och pyjamaspåklädning. Tove dansade och spexade lite för mig inne i badrummet. Lite av det lyckades jag filma med mobilen. Hon var så glad och uppspelt. Liam somnade utan problem, men Tove som hade massa sprall kvar sen Mari-anne var här tog det lite längre tid för att somna. Jag tror hon stängde sina blå strax innan kl 9.

Nej, nu ska jag gosa med maken, sen sova en skvätt. God natt!

Ovido - Quiz & Flashcards