Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Eva - 12 maj 2009 20:18

Ina kom upp till oss efter lämning av Lova på dagis. Vi skulle träffa några mammor från syskongruppen idag. Det var en av mammorna som bjöd oss över till sig.

Efter lite blöjbyten och amning så packade vi in oss i bilen och åkte dit. Där bjöds det på hembakta mackor med ekologiskt pålägg. Det var gott och sällskapet trevligt. Nästa träff bestämde vi skulle vara hemma hos mig, och då ska alla även ta med sina stora barn. Då får vi se vad mycket kaos det blir...

Klockan gick fort och snart var det dax att åka för att hämta Tove och Lova.

Jag tog med mig lite mellis till dagis och gick med dom andra föräldrarna som har 15 timmars barn till lekparken. Där lekte alla barnen och åt av varandras mellis. Det blir mycket bjuda där, alla barn blir ju sugna på det kompisarna har med sig. Bilden är på Tove med några tjejer när dom myser i lekparken.


Ina och jag är båda gräsänkor ikväll, så vi beslöt oss för att ses och äta middag tillsammans.

Det blev kyckling i currygrädde och bulgur, till efterätt åt vi rabarberpaj och vaniljsås.

Tove var nog väldigt trött idag, för det var en hel del gråt och tjafs. Stackars oss mammor, men vi gjorde så gott vi kunde för att få en så mysig kväll vi kunde.

Vi lekte hunden & benet med barnen. Felix tyckte att voffandet var så roligt att han kiknade av skratt!


Nu sover både Liam & Tove. Som jag trodde så var Tove supertrött, för hon somnade innan 8 och på bara 10 min.


I morgon ska Liam åka till stockholms universitet och vara med i en studie om spädbarns språkutveckling, får se hur det blir. Sen hoppas jag hinna med att träna också.

Ovido - Quiz & Flashcards