Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Eva - 11 maj 2009 21:21

Hmm, va var jag nu?

Jo, Tove valde film och satt duktigt där medans jag tränade. Hon hade velat kissa en gång sa dom, men hade bett om hjälp utan problem.

Liam skötte sig också. Dom har en stor mjuk madrass på golvet med en massa leksaker på som bebisarna kan ligga på. Liam satt i ett knä när jag kom tillbaka. Ha var lite trött, så jag ammade honom en stund, sedan lade dom honom i vagnen medans jag duschade.


När vi var klara på friskis så var Tove vrålhungrig, så vi gick till Daniel på jobbet och åt en hamburgare till lunch. Sen tog vi bussen hem.

Vi var inte hemma länge innan Daniel slutat och kom hem.


Daniels pappa har med hjälp av en guldsmed gjort en del fina guldsmycken till sina nära & kära. Tove fick ett halsband när hon barnvälsignades och nu vill han ge Liam ett också. Problemet har varit att guldsmeden flyttat och bytt telefon nummer. Leif har bett oss om hjälp att ta kontakt med honom. Idag fick jag tag på denna man och lyckades vidarebefodra ett mobil nr som Leif kunde ringa.

Han ringde direkt och dom kom överens om att vi skulle komma dit på måndag. Daniel och Tove är lediga då båda två, så det blir en heldag med farfar då.


På kvällen var det dax för Toves dans, hon och Daniel åkte iväg på det.

Medans dom är borta kommer Mari-anne. Hon har inte hittat något mönster till ett förkläde, utan istället hittat ett fint på Åhlens.

Tove blev jätteglad för det. Hon provade det direkt efter dansen och var helnöjd.

Nu sover båda barnen, så jag ska väl passa på att få en liten stunds kvalitestid med maken innan ögonen går ihop.

Av Eva - 11 maj 2009 17:46

Vi tog det lugnt på morgonen idag, Tove, jag och Liam. Daniel jobbade dag, så han missade våran mysiga frukost.

Eftr långdragen frukost och packning av träningskläder så åkte vi till Friskis & svettis.

Liam blev varmt välkomnad av Tanterna, som redan lärt sig hans namn. Tove skulle få sitta i en mysig videohörna medans jag var på mitt pass, en av tanterna hjälpte henne att välja film och startade filmen. Hon efbjöd sig även att hjälpa Tove om hon skulle bli kissnödig eller nåt.


Oj, nu blev det lite kaos här, fortsättning följer.....

Ovido - Quiz & Flashcards