Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Eva - 4 maj 2009 20:21

Idag stannade jag hemma från öppna förskolan eftersom Liam är förkyld. Han skulle nog ha orkat, men man får inte gå dit med sjuka barn eftersom man kan smitta dom andra små.

I morgon är det syskongrupp också, kan nog inte gå på den heller. Lite synd, men det är ju bara små bebisar där med.


Daniel jobbar kväll idag, så på förmiddagen låg han nere i grunden och fixade. Jag hade grannen på besök. Hon skulle egentligen ha pluggat, men vi fastnade i en massa prat, så det blev gemensam lunch till slut.


Tove har haft det tråkigt idag. Hon ringde en kompis som också är 15 timmars barn, men hon var inte hemma.

I stället klädde hon på sig och lekte lite ute i det våta gräset. Hon var även ner en stund till Daniel i grunden.

Tur att det var dansskola på kvällen. Tove, jag och Liam tog bussen ner. Vi gick först förbi Friskis & Svettis. Jag fick träffa tanterna som har hand om barnpassningen och så förklarade dom en massa för mig som är bra att veta inför tränings starten.

Nu är det bara att ge sig iväg och köpa träningsdojjor.


Toves dans gick bra, hon tyckte det var roligt som vanligt. Liam satt och flörtade med en annan mamma ute i väntsalen.

Sen blev det buss hem.

Medans jag lagade mat gick Tove över till Lydia och lekte.

Det blev soppa och smörgås idag till middag. Direkt efter maten gick vi upp, städade rummet, satte på nattlinne och borstade tänderna, sen sov båda barnen kl 8. Jätte härligt!


Ovido - Quiz & Flashcards