Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Eva - 28 maj 2009 21:34

I morse var Tove trött. Hon var inte särskillt sugen på att göra sig i ordning för att gå till dagis. Men när jag påminde henne om att kompisen Hugo skulle få följa med hem från dagis idag så fick hon lite fart.


Grannen Nina var över och gjorde oss sällskap vid frukostbordet. Tove fick kolla lite på tv medans vi satt och drack kaffe och snackade.

När det var dax för Daniel att gå med Tove till dagis så gjorde jag i ordning Liam ochtog på mig träningskläder. Daniel lovade att köra mig till Friskis, för han skulle ändå ut och köpa lite pryttlar till grunden.

Det innebar att jag kunde sitta ytterligare en stund och prata med Nina. Tiden gick fort och plötsligt var kl 09:50, träningen börjar 10:00. Så Nina fick gå hem och vi kuta till bilen. Jag och Liam kom inspringandes till mammabarn gympan ett par minuter innan det började :-)


Daniel stod och väntade på oss när träningen var slut, vi åkte förbi ICA och köpte varsin räkmacka till lunch. Det är Daniels lediga dag idag, det är så skönt. Jag känner verkligen att jag kan slappna av och njuta dom dagarna.


Mamma kom förbi med hundarna en stund innan det var dax att gå till dagis. Hon hade sytt en blus, den skulle hon ha haft själv men råkat gjort den i fel storlek. Jag fick prova den och den satt perfekt! Tack mamma för att du sydde fel :-)


När jag kom till dagis så var Hugo riktigt uppspelt och förväntansfull över att få följa med hem till oss.

Dom hade riktigt roligt ihop dom små sötnosarna. Massor av bus och roliga uttalanden bjöds det på under eftermiddagen.


Ovido - Quiz & Flashcards