Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Eva - 19 maj 2009 22:46

Den här morgonen började inte så bra. Tove var inte på humör och hade en massa åsikter om vad hon skulle ha på sig. Det slutar med att jag får gå med en gallskrikandes dotter i hälarna till dagis, nästan en halvtimme sena.

Det var verkligen inte roligt att lämna henne så. Dagisfröknarna är så snälla och dom stötade både mig och Tove så att avskedet blev bra trots tårar.

Tove har ju en sån stark vilja, men det går inte alltid att få som man vill. Men fröken som tog emot oss berättade när jag hämtade att hon blivit glad typ 1 minut efter att jag gått.


Jag och Ina satt uppe hos henne och pratade idag. Vi hade myckert att prata om idag och grävde ner oss i ganska djupa frågor, så tiden gick fort och det var snart dax att hämta flickor på dagis.


Tove var glad när jag kom. Vi gick som vanligt ner till lekparken och träffade dom andra.

Ina kom också dit, för Lova var leksugen. Då när vi står där och pratar kommer våra vänner Jeppe & Zarita in till lekparken. De är dom som numera bor i Härnösand.

Vi visste att dom skulle till stockholm för att nästa dag flyga till USA, men dom hade sagt att det tyvärr inte skulle finnas tid till att ses. Men så hade dom fått en lucka i schemat och bestämt sig för att överraska.

Och vi blev glatt överraskade. Vi gick hem till oss och var på baksidan och umgicks en stund tills det var dax för dom att åka vidare. Daniel jobbade men hann hem för att träffa dom en stund. Mycket trevligt!!


Sen behöll vi Ina med barn på middag, det blev Emil som fick laga maten....

Ovido - Quiz & Flashcards