Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Eva - 3 maj 2009 11:41

I natt fick jag sova lite bättre. Liam har ätit en del på natten , men han har inte velat gå upp med tuppen iaf.

I går morse vaknade han kl 05:30! Då satt jag med honom och kollade på en tragisk film nere i vardagsrummet, där Leif låg och sov, men som tur var så vaknade han inte.

I morse gick vi upp 8:50! Det ligger mer i min smak :)

Nyss kom färdtjänsten och hämtade Lief. Tove var hos en kompis när han gick, så vi får se vad hon säger när hon kommer hem och märker att han åkt.

I går lekte Tove med en kompis från dagis. Hon har en lekstuga hemma som är väldigt kul att leka i. En annan av Toves dagiskompisar kom också dit, så dom hade riktigt kul hela förmiddagen.

Senare kom en av tjejerna med Tove hem. Dom gick upp på Toves rum. Där ville kompisen låna Toves armband som Ina gjort till henne. Men Tove som tycker väldigt mycket om det ville inte låna ut det. Då blev kompisen sur och sa att om hon inte fick låna det så skulle hon gå hem.

Tove ville gärna att kompisen skulle stanna, så hon gav armbandet till flickan. Men hon hade redan blivit sur och gick hem ändå. Tove blev jätte ledsen. Jag satt med henne i sängen en lång stund och pratade med henne. Hon grät och sa att hon ju tänkte låna ut sitt armband och varför var hon tvungen att gå hem då?

Jag försökte förklara att det inte var så mycket hon kunde göra åt det, och till slut lugnade hon sig.

Efter en stund så är Tove borta. Varken jag, Daniel, Lena eller Leif såg vart hon gick. Det tar ett tag, sen kommer Tove med kompisen i handen. Dom är vänner igen. Vi står och pratar en stund och då kommer flickans mamma. Hon berättar att Tove ringt på hos dom och frågat efter kompisen. Mamman talar om att dom strax ska äta middag och att det inte passar att dom leker nu. Då säger Tove att hon bara ville säga förlåt! mamman tyckte det var så gulligt av Tove.

Det var väldigt stort gjort av Tove tycker vi. Fast jag kan väl tycka att hon inte hade gjort nåt fel......men känner man att man vill säga förlåt., så är det ju jättebra att man gör det, och på eget initiativ också.

Ovido - Quiz & Flashcards