Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Nytt lektält & grillning

Av Eva - 24 maj 2009 22:35

Det blev en seg morgon idag. Jag och Daniel åt frukost framför TV:n och kollade på en film medans Tove fortfarande sov. Liam var vaken och med, men han var riktigt nöjd så vi kunde ostört mumsa frukost och kolla filmen.

Tove vaknade och kom ner till oss strax före 11 om jag inte minns fel.


När vi alla hade kommit ur nattsärkarna och fått i oss lite mat så åkte vi till outletten i Barkarby. Vi köpte ett lektält till Tove. Prinsesstält såklart :-)

Daniel skulle åka till K-Rauta, så han lämnade mig, Tove och Liam hos min mamma först. Var förbi ICA och köpte lite bakelser att smaska på med mamma och Kalle.

Tove var ivrig att få leka med sitt tält, så jag ställde upp det på mammas tomt. Vi satt ute och fikade tills Daniel kom tillbaka. Då bestämde vi att vi skulle grilla middag hemma hos oss till middag.

Vi åkte hem för att förbereda. mamma kom med cykel över och hjälpte mig att göra en potatisgratäng.

Toves tält blev uppställt i vår trädgård och genast kom grannens barn Elliot och Lea över och lekte med Tove i det. Dom var jättesöta när dom fixade med täcken,kuddar och dockor därinne.

Sedan hoppade Elliot och Tove på grannarnas studsmatta en lång stund och hade superkul.

Liam har varit lite grinig idag, det kanske har varit lite för mycket för honom dom senaste dagarna med öroninflammation och så... :-(


Tyvärr mulnade det ihop lagom till vi skulle äta, men vi trotsade vädret och satt ute och åt ändå, och vi hade det riktigt skönt på baksidan.

Middagen bestod av gillad korv och hamburgare, sen ljuvligt goda lamkottletter med potatisgratäng och grekisk sallad, MUMS!

Ännu en härlig dag som fått en fin avslutning, lyllos mig!!

 
 
Sussi

Sussi

25 maj 2009 07:53

Vad fint dom har gjort det inne i tältet..

Vad gott det lät med grillat. Här hemma blev det inget grillat på hela helgen :-(
Kanske nästa!!?

Ha en fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards