Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Träff med mammasyskongruppen

Av Eva - 29 maj 2009 22:02

Idag hade vi besök av mammorna från syskongruppen. Den här ggn hade jag lovat att ha träffen hemma hos mig. Vi skulle inte bara ses vi mammor med bebisar, utan även ha med dem större syskonen också.


Jag Tove och Liam gick på förmiddagen ner till ICA för att handla lite kaffe, fika, mjölk mm för det var helt slut hemma.

Tove drog sin dockvagn fram och tillbaka till affären. Hon har gjort det tidigare och då ångrat sig typ halvägs, så jag var inte så sugen på att hon skulle ha med den idag, men så blev det...

Men det gick riktigt bra. Hon drog den både dit och hem utan gnäll.


Tove tyckte det var superkul med alla barnen som kom. Vi hade en supertrevlig eftermiddag och barnen lekte jättefint tillsammans. Jag hade förväntat mig att vi mammor skulle ha fullt upp med att fixa med alla barnen och inte få så mycket tid med varandra, men oj så fel jag hade. Dom "stora" barnen lekte hur fint som helst och vi vuxna fick en mycket trevlig stund tillsammans.

Visst, det blev en hel del smulor, sand, leksaker mm utspritt över huset :-) Men så är det ju med ungar. Visar bildbevis på hur fint barnen lekte idag.


När huset blev tomt och vi städat upp så tände Daniel grillen för att tillreda middagen. Det blev grillad fläskkotlett, pommes och sås.

Toves kompis Linnea kom över och dom började leka för fullt uppe i Toves rum. Jag frågade Linnea om hennes mamma och pappa visste om att hon var här, och ja, det påstod hon att dom gjorde.

Efter ett tag kommer grannen Jonas in och talar om att Linneas föräldrar går runt ute och letar efter henne....ups.

Det var bara att skicka ut tjejerna för att tala om att hon var hos oss och inte försvunnen....

Sen tog leken ALDRIG slut. Tove och Linnea blev Madicken och Pippi, eller nåt i den stilen. Dom kunde inte gå en meter utan att hitta på bus. Ena stunden var dom över till en granne och petade in saker i buren till deras kanin, sen var dom plötsligt utan att fråga uppe på en studsmatta. Efter det var dom försvunna en liten stund och kom tillbaka med glass!? Jo, det hade dom minsann fått av en snäll tant!! Ja, hade inte Per sett dom så hade dom klivit runt i hans potatisland, det fanns helt enkelt ingen hejd på deras kryp i kroppen. Men glada var dom och roligt var det!


Sen över till nåt annat. Vi har haft lite problem med katten Lillablå. Han går runt och kissmarkerar, både inne och ute. Besvärligast är det såklart när han gör det inne. Vi tror att han reagerat på att vi fått Liam, men även att det beror på att han har så stark revirskänsla.

Senaste dagarna har jag fått lov att torka kiss på allt fler ställen. 4 olika ställen bara idag :-(

Så ikväll har jag pratat med hans uppfödare. Hon hade flera tips att komma med, så det känns skönt.

Det har blivit så pass mycket att vi känner att vi inte kommer kunna ha honom kvar om det fortsätter, vilket hon hade full förståelse för.

Hennes tips var iaf att ge honom P-piller. Så på måndag ska jag ringa en veterinär och försöka fixa det. Om det inte hjälper så finns det en annan medicin att ge. Den kan göra honom lite loj, men hellre det en en katt som kissar, eller att behöva avliva honom.

Men först ska vi prova P-piller, hoppas det funkar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 18 oktober 2010 10:44

Idag är jag hemma med Liam som är sjuk. Jobbar kväll, så jag tänkte smita till jobbet när Daniel kommer hem.   Liam tycker det är tråkigt att vara hemma, han älskar dagis. Hoppas han blir frisk snart igen.   I helgen var jag på ladies Night m...

Av Eva - 10 mars 2010 10:59

Jag har börjat pyssla lite på Liams album, men det går långsamt. Hittar inte tiden tyvärr. Ska fota och lägga upp nåt smakprov senare. Men i helgen gjorde jag iaf den här lilla asken. Linus var här med sin flickvän, och dom skulle på söndagen till he...

Av Eva - 21 februari 2010 20:45

På beställning från mamma som skulle på 18års kalas, så har jag tillverkat detta kort.                                           Framsidan                                                                                 Baksidan       ...

Av Eva - 20 februari 2010 20:35

Förra helgen hade vi kalas för våran lilla Tove som fyllde 5 år. På själva födelsedagen, som inföll på fredagen så fick Tove folja med ner till fiket och välja bakelser. Hon gillar just nu den nya filmen Prinsessan & grodan, så valet blev enkelt. Gro...

Av Eva - 7 februari 2010 12:37

I Fredags var ju vi på Junibacken. Det blev en lång och bra dag. Lagom med folk så Tove kunde leka som hon ville. Vi såg alla föreställningar, Pippi, sångstund och Sand i Samarkand. Både Tove och Liam gillade teatrarna.         Den här gången...

Ovido - Quiz & Flashcards